Flexwatt varmefolie

Kunde: Flexwatt

Kategori: SEO, PPC

Bransje: Elektriker

Vi fikk en utfordring fra Varmecomfort, Nordens Flexwatt forhandler, om å gjøre varmefolien mer kjent på nett i Norge.

Det førte til en økning i trafikk til nettsiden på nesten 74% og en økning i organisk trafikk på 1200%.

Løsning

1: Vi hadde et innspill til strategi og ble enige om en ramme å jobbe innenfor og gjorde følgende:

2: Kampanjesiden de hadde kunne ikke brukes til det nye formålet, så Ahlin lagde en ny nettside etter en sprint-prosess med Varmecomfort der vi lagde ny strategi og nytt uttrykk.

3: Vi bestemte at det meste av budsjettet skulle brukes på organisk rangering og Google betalt annonsering pga kundegruppes sammensetning.

Noe remarketing på andre kanaler som Facebook ble det også plass til.

4: Når ny nettside var lansert og alle script installert skjedde dette:

Flexwatt

Fra en kampanjeside som hadde blitt litt markedsført, til en nettside som vi jobbet strategisk organisk med, så var endringen veldig stor.

5: Organisk trafikk står for halvparten av trafikkøkningen.

Det er ikke så mange ganger i livet man bygger nytt hus eller river opp gulv for å pusse opp, så for Varmecomfort er det essensielt å være tilstede i øyeblikket folk setter seg ned for å finne ut hvordan de skal varme opp huset sitt. Derfor satset vi sterkt på organisk rangering fremfor å bruke hele budsjetter på betalt reklame. Med organisk rangering er man synlig hver gang noen søker etter dine tjenester uten at budsjettet for annonsering tømmes.​

Flexwatt

Resultater

74%
Økning i trafikk
1200%
Økning i organisk trafikk
34%
Økning i Facebook trafikk

Hva sier kunden om oss?

«Beam er raske og enkle å jobbe med og vi kan trygt anbefale de til alle som vil bli synlige på nett.»

Go beam idag!

Kontakt oss for en hyggelig prat om din nettside.